Kiedy zepsuje się samochód

Dodane: 07-11-2016 04:47
Kiedy zepsuje się samochód Zestaw wahaczy

Układy w samochodzie

Ułożenie elementów pod maską i nie tylko w sprawnie działających samochodach może wydawać się dla laika naprawdę dość skomplikowana. Jak wiadomo, do odpowiedniego funkcjonowania każdego samochodu jest potrzebna współpraca wielu układów. W każdym aucie mamy więc wobec tego układ kierowniczy, odpowiadający za sterowanie samochodem; układ hamulcowy, dzięki któremu możemy zatrzymać się w odpowiednim momencie czy też układ napędowy, który sprawia, że jedziemy z taką prędkością, jaką obierzemy za odpowiednią w danym rejonie. Oczywiście, wszystkie samochody są również wyposażone w części elektryczne, elementy związane z układem paliwowym czy filtry a także wiele innych części różnego rodzaju.


Czy korzystanie z Internetu, gdy chcemy sprzedać części samochodowe jest dobrym rozwiązaniem?

Korzystanie z internetowych serwisów dotyczących motoryzacji w razie potrzeby sprzedania części samochodowych stało się obecnie niezwykle popularne. Jest to nie tylko szybka, ale przede wszystkim bardzo komfortowa metoda znalezienia kupca na wiele różnych elementów, niezbędnych w każdym aucie. Co więcej, korzystając ze stron internetowych w tym zakresie, często możemy mieć okazję znaleźć osobę zainteresowaną naprawdę nietypową ofertą. Wielu kolekcjonerów starych samochodów lub pasjonatów motocykli określonego rodzaju korzysta właściwie tylko z Internetu, gdy potrzebuje wymienić jakąś część w swoim pojeździe. Sprzedaż przez Internet jest dla sprzedawcy opłacalna jednak tylko wtedy, gdy strona internetowa nie pobiera zbyt dużej prowizji za pośredniczenie w tego rodzaju usługach.


James Watt

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym1. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM.2. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym