Szybka naprawa zamków w samochodzie
Zepsute zamki w samochodzie stanowią bardzo poważny problem dla jego właściciela. Nawet, jeżeli w samochodzie nie zostały zatrzaśnięte żadne ważne przedmioty, to jednak sam fakt, że nie można dostać się do wnętrza samochodu jest dla kierowcy sporym utrudnieniem. Dlatego wszelkie usługi związane z tanią naprawą zamków są bardzo popularne. Taka tania, a jednocześnie niezawodna naprawa zamków wykonywana jest przez mechaników, którzy dobrze znają się na zamkach samochodowych. Ze względu na sporą liczbę klientów starają się oni wykonywać swoje usługi nawet przez siedem dni w tygodniu. Oczywiście naprawa zamków w weekend może być bardziej droga, jednak skorzystanie z takiej naprawy pozwoli na szybkie dostanie się do wnętrza samochodu.
Parametry płynów hamulcowych
Płyn hamulcowy ? czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układach hamulcowych.
Parametry płynów hamulcowych
Wymagania dotyczące płynów hamulcowych podane są w normach SAE J 1703, FMVSS 116 i ISO 4925.
Temperatura wrzenia płynu
Temperatura wrzenia jest miarą możliwości termicznego obciążenia płynu hamulcowego. To obciążenie może być szczególnie duże w cylinderkach hamulców kół. W temperaturach przekraczających rzeczywistą temperaturę wrzenia dochodzi do wytworzenia pęcherzyków gazu (pary) i wtedy uruchomienie hamulców przestaje być możliwe.
Temperatura wrzenia płynu zawierającego wodę
Podstawowym składnikiem większości płynów hamulcowych jest glikol, który ma własności higroskopijne, tzn. łatwo wchłania wodę. Temperatura wrzenia płynu hamulcowego zawierającego wodę jest znacznie niższa od temperatury wrzenia czystego płynu.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_hamulcowy
Tarcza hamulcowa
Tarcza hamulcowa ? główna część hamulca tarczowego. Tarcze hamulcowe w samochodach osobowych i ciężarowych najczęściej wykonane są z żeliwa. Fakt ten wpływa na dobrą niezmienność wymiarową tarcz w dużym zakresie temperatur.
Nowoczesnym rozwiązaniem są tarcze hamulcowe ceramiczne z węglików krzemu wypełnione włóknem węglowym.
Tarcze hamulcowe dla zapewnienia lepszego chłodzenia mogą posiadać otwory wentylacyjne na obwodzie - takie tarcze nazywamy wentylowanymi, bądź w osiach równoległych do osi obrotu - takie tarcze nazywamy perforowanymi. W tym drugim przypadku głównym zadaniem otworów jest odprowadzanie gazów powstających przy hamowaniu i w związku z tym polepszanie docisku okładzin ciernych do tarczy.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_hamulcowa